دستگاه اکسیژن ساز, وبلاگ

نحوه انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز

نحوه انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز

انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز به فاکتورهای متعددی همانند ظرفیت، غلظت و توان ورودی بستگی دارد. امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین بیماری های تنفسی درخواست برای اجاره و خرید این دستگاه بسیار زیاد شده است. به همین دلیل افراد باید در انتخاب این محصول دقت زیادی را داشته باشند. با انتخاب اشتباه نه تنها حال بیمار شما خوب نمی شود بلکه احتمال بدتر شدن آن وجود دارد. نکته قابل توجه این است که در میان تمامی درخواست ها، درخواست برای اجاره اکسیژن ساز خانگی از همه بیش تر است و افراد تمایلی به خرید ندارند.

در این مقاله برای شما راهنمای انتخاب اکسیژن ساز را قرار داده ایم تا در صورت نیاز به این محصول شناخت کافی داشته باشید و بتوانید متناسب با نیاز بیمارتان بهترین دستگاه را داشته باشید. در ضمن در صورتی که بعد از خواندن این مقاله تصمیمت تان برای خرید یا اجاره این دستگاه جدی شد، با آسام طب تماس بگیرید. این مجموعه یکی از برترین شرکت های تجهیزات پزشکی معتبر در تهران است که به صورت شبانه روی آماده ارائه خدمات به شماست.

جریان اکسیژن

ابتدا باید ببینید که میزان اکسیژن LPM مورد نیاز بیمار شما چقدر است. اگر بیمار Covid-19 به 5 LPM یا اکسیژن کمتری نیاز دارد ، یک کنسانتره اکسیژن 5 لیتری گزینه خوبی است. اما اگر بیمار شما به اکسیژن بیش از 5 LPM نیاز دارد ، در این صورت غلظت اکسیژن 5 لیتری کار نمی کند ، بنابراین در این حالت شما به یک اکسیژن ساز نیاز دارید که 10 LPM اکسیژن می دهد.

نکته : به طور کلی ، هرچه جریان اکسیژن بیشتر باشد ، اندازه آن متمرکز کننده اکسیژن بزرگتر و هزینه آن بیشتر است.

کنتور اکسیژن

به طور کلی ، جریان اکسیژن را می توان با توجه به نیاز شما با کمک جریان سنج اکسیژن (در کنسانتره اکسیژن داخلی) کم یا زیاد کرد.

بیش تر بخوانید:  فهرستی از دستگاه ها و تجهیزات پزشکی

اما در چند وقت اخیر ، به دلیل افزایش نیاز به کنسانتره اکسیژن ، بسیاری از این دستگاه های کمک تنفسی نیز در بازارهایی آمده اند که فقط روی تنظیم جریان اکسیژن کار می کنند.

بنابراین ، هنگام خرید یک  اکسیژن ساز، مهم است که ببینید آیا می توانید جریان اکسیژن را کنترل کنید یا خیر. در یک کنسانتره اکسیژن خوب ، می توانید جریان اکسیژن را از حداکثر جریان آن به 0.1 LPM کنترل کنید.

غلظت اکسیژن

هوا از 21٪ اکسیژن ، 78٪ ازت و 1٪ گازهای دیگر تشکیل شده است. یک کنسانتره اکسیژن با فیلتر کردن آن اکسیژن را از این هوا خارج می کند و هرچه مقدار O2 موجود در این اکسیژن فیلتر شده بیشتر باشد اکسیژن موجود در خون بیمار را سریعتر برآورده می کند.

بنابراین می توان گفت در انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز هرچه میزان غلظت اکسیژن بیشتر باشد ، بهتر است. اکسیژن سازهای خوب با غلظت اکسیژن 3 + 93 و 93-3 وجود دارند.

نکته – برخی از غلظت دهنده های اکسیژن 90٪ میزان غلظت اکسیژن را ادعا می کنند ، اما سطح غلظت آنها هنگام استفاده به زیر 50٪ می رسد. بنابراین ، همیشه یک کنسانتره اکسیژن با مارک تجاری انتخاب کنید. همچنین می توانید با تجزیه و تحلیل اکسیژن سطح غلظت اکسیژن را اندازه گیری کنید.

منبع تغذیه

یک کنسانتره اکسیژن برای کار به منبع تغذیه نیاز دارد ، یعنی یک غلظت اکسیژن می تواند به مدت 24 ساعت به طور مداوم کار کند. تنها شرط این است که غلظت اکسیژن به مدت 24 ساعت برق بگیرد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که قطع برق وجود دارد ، می توانید از غلظت اکسیژن موجود در اینورتر استفاده کنید.

وزن کنسانتره اکسیژن

در انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز وزن یک کنسانتره اکسیژن برای افرادی که مجبورند راه بروند مهم است. اما اگر از آن برای بیمار Covid-19 استفاده می کنید ، دشوار است که با وزن سبک یا سنگین آن مشکلی داشته باشید. اما همیشه اکسیژن ساز سبک وزن را انتخاب کنید.

بیش تر بخوانید:  بهترین برندهای اکسیژن ساز

به طور معمول ، کنسانتره قابل حمل اکسیژن 2.5 کیلوگرم تا 6 کیلوگرم و یک کنسانتره اکسیژن خانگی 10 کیلوگرم تا 28 کیلوگرم وزن دارد (شامل کنسانتره اکسیژن 5 لیتری و 10 لیتری)

صدای دستگاه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، صدای دستگاه های اکسیژن ساز است. دستگاه هایی که بالاتر از ۸۰ دسی بل صدا تولید می‌کنند که اکثرا شامل مدل های قدیمی اکسیژن ساز میشوند در طول شب بسیار آزار دهنده هستند و باعث میشوند که بیمار یا اطرافیان بیمار در طول شب خواب درستی نداشته باشند، بنابراین در زمان انتخاب دستگاه به صدای نوشته شده برروی دستگاه یا مشخصات فنی آن توجه داشته باشید.

انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن (خانگی و اکسیژن ساز قابل حمل) کدام یک برای بیمار Covid-19 بهتر است؟

قبل از درک غلظت اکسیژن خانگی و قابل حمل ، باید مقدار دوز اضافی و جریان مداوم را درک کنید.

جریان دوز پالس – غلظت اکسیژن جریان دوز پالس زمانی را تشخیص می دهد که بیمار نفس می کشد و بازدم می کند و بر این اساس اکسیژن رسانی را فراهم می کند. اما گاهی اوقات غلظت اکسیژن نمی تواند آن را شناسایی کند ، به همین دلیل خواب بیمار مختل می شود.

جریان مداوم – غلظت اکسیژن جریان مداوم برای تأمین اکسیژن مداوم استفاده می شود. کنسانتره اکسیژن جریان مداوم پس از خواب شبانه به طور مداوم به بیمار اکسیژن می دهد ، به همین دلیل بیمار مشکلی در خوابیدن ندارد. تمام کار اکسیژن ساز در منزل به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

از آنجا که بیمار Covid-19 به اکسیژن رسانی ادامه می دهد ، بنابراین همیشه در تماس بودن با یک دکتر خانوادگی توصیه می شود. اما هنوز هم ، قبل از استفده از دستگاه ، باید با پزشک خود مشورت کنید که کدام دستگاه کمک تنفسی مناسب بیمار شماست.

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها